Matisse and Henri: stijlvolle basics volgens 'Boys Only' concept

Italiaanse stoffen, een perfecte afwerking en functionele ontwerpen voor jongens, het is de rode draad door de collecties van het Belgische Matisse and Henri. Geen schreeuwerige prints of drukke teksten, soberheid is key. Een zeldzaamheid in de huidige jongensmode.

De collecties bestaan telkens uit chino's, hemdjes en knitwear in verschillende basiskleuren. Voor de zomer zijn er shortjes en polo's.

Of je nu kiest voor de volledige setjes, of de losse stuks apart combineert, je haalt essentiële items in huis, die gemaakt zijn om lang mee te gaan. Als jongensmama weet ontwerpster Lieve De Dobbeleer beter dan wie waaraan de kleertjes moeten voldoen. Ze zijn dan ook ingenieus gemaakt met het oog op comfort en degelijkheid. De stoffen kiest Lieve in Italië, waar ook het hele productieproces onder haar toeziend oog plaatsvindt. Strijken? Niet nodig!

 

Gepersonaliseerde pyjama

De zalig zachte pyjama is lichtblauw is een blijver. Leuk detail: je kan de pyjama laten borduren met de naam van je zoon.

Comfy chic

Het kostuumpje in sweatstof is te schattig. Classy maar o zo comfortabel.

Over Matisse and Henri

Matisse and Henri is er voor jongens van 2 tot 12 jaar. Het merk wordt uitsluitend verkocht via de webshop www.matisseandhenri.com. Er worden daarnaast homesales georganiseerd voor groepen en je kan steeds op afspraak terecht in Gooik, in het atelier van Lieve.

Prijzen variëren tussen 39,95 en 50,95 voor de hemdjes en 54,95 en 59,95 voor de chino's.

Lieve De Dobbeleer woont in Gooik heeft een achtergrond in de fashion consultancy. Ze droomde al langer van een eigen label, vanuit een gemis aan mooie en sobere jongenskledij. Het was haar bevinding dat kinderwinkels 80% uit meisjesmode bestaan. Ze richtte Matisse and Henri op in 2015. Alle stuks worden geproduceerd in Italië, met Italiaanse stoffen.

 

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten