Persuitnodiging: Week van het Ontwerpen

256596 wvho17 event%20header a78193 large 1503494388

Van 18 tot 22 oktober vindt de Week van het Ontwerpen plaats in Kortrijk. De Week van het Ontwerpen zet sinds 2004 beloftevolle designers in de kijker.

De kern van het event is de expositie ‘We are the next generation’ waarbij de beste studentenprojecten uit het creatieve Vlaamse ontwerponderwijs worden voorgesteld. Parallel lopen 4 andere exposities rond design, waaronder het volprezen 'Museum of Failure' en zijn er gratis innovatieve workshops voor kinderen en jongeren.

Exposities:

1. WE ARE THE NEXT GENERATION - een voorstelling van de ontwerpers van de toekomst en hun creatie

2. MUSEUM OF FAILURE - een verzameling van interessante gefaalde innovaties uit het Zweedse Museum of Failure(Primeur voor België!!)

3. DESIGNX50 -een selectie van producten uit het nieuwste boek van Designregio Kortrijk

4. DESIGNMILES-iconisch design uit 20 jaar inspiratiereizen Howest

5. CONTREI - transitie x ontwerpen - de ambities van regio Kortrijk aan de hand van installaties, projecties en videomapping

 

Persoonlijke uitnodiging pers

Op woensdag 18 oktober om 15 uur worden de expo's in preview voorgesteld aan de pers. Je kan er de 40 ontwerpers ontmoeten en ook Samuel West van het Zweedse 'Museum of Failure' is aanwezig voor interviews. De perspreview wordt gevolgd door de officiële opening (16 uur) met Voka event en talk van Samuel West.

Graag een seintje bij aanwezigheid (ruth@burococo.be).

Over Week van het Ontwerpen

Week van het Ontwerpen is een samenwerking van Designregio Kortrijk, Howest, stad Kortrijk, Voka West-Vlaanderen, Intercommunale Leiedal en Biënnale Interieur met als doel om de meerwaarde van creatief technische ontwerp-onderwijs als katalysator voor regionale ontwikkeling in de kijker te zetten.

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten