De zomercollectie van Helder: iconische stukken voor de moderne vrouw

De nieuwste zomercollectie van Helder is niet onder een noemer te vatten. Het jonge label, dat sterk inzet op duurzaamheid, brengt voor de zomer een capsulecollectie met vrouwelijke, kleurrijke silhouetten die toch stoer aandoen. Het merk wil daarmee een brede doelgroep aanspreken, van jong tot ouder. De perfecte pasvormen, natuurlijke stoffen en het tijdloze kleurenpalet zorgen dat dit een allround collectie is met voor elk wat wils. Dat duurzaam ook heel modieus kan zijn, bewijst ontwerpster Ramona Stoica met deze nieuwste collectie, die zowel tijdloos als hedendaags is. 

Eigen prints

Eyecatcher van deze collectie is de eigen print. Het bloemenpatroon werd eerst handgetekend en dan op zijde geprint. Romantisch maar allesbehalve saai.

Capsule

De capsulecollectie brengt in totaal 12 stuks. 4 jurken, een pak met blazer en baggy broek, 4 tops en 2 wijde broeken.

Natuurlijke materialen

Al van bij de oprichting in 2016 zet het label volop in op duurzaamheid. Dat vertaalt zich in de keuze voor biologische of duurzame stoffen (tencel, biokatoen, viscose...), de kleinschaligheid van de collectie èn een Europese productie. 

Duurzaamheid speelt op verschillende vlakken. Dat gaat zowel over het aankopen van minder stuks, als het oog hebben voor materialen en stoffen. Een stuk dat goed gemaakt is, uit kwalitatieve materialen, gaat langer mee en is op die manier ook duurzaam.

Ramona Stoica

De collectie bestaat uit een beperkt aantal stuks, waarvan dan ook nog eens een beperkte stock is. Ontwerpster Ramona werkt ook deels met overschotten van stoffen. Is er een stuk uitverkocht, dan wordt het bijgemaakt in een andere stof. Op die manier worden de stuks nog exclusiever. Dat ze tegen de stroom inzwemt, ziet ze als een uitdaging. 

Praktische info

De collectie is vanaf januari verkrijgbaar in verschillende verkooppunten over Vlaanderen (Kiasma Roeselare, Cliché Gent, Harvest Club Leuven, Carmi Zemst , InLevel5 Leuven en bij Ramona's eigen winkel Ramon in Antwerpen.

Prijzen:

Broeken 180 euro

Kleedjes 199 - 375 euro ( zijde) 

Tops 110 - 169 euro

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten