Illustratieproject #shopyourlocalonline zet Belgische labels & lokale handelaars in de kijker.

Wat begon met een illustratie om een lokale handelaar een hart onder de riem te steken, werd al snel een reeks illustraties waarin illustratrice & designer Klaartje Busselot haar favoriete Belgische labels en handelaars in de kijker zet.

Als jonge designer (van designstudio kiiv) beseft Klaartje hoe belangrijk het is om in deze tijden de kaart van Belgische labels en lokale handelaars te trekken. Het doel van dit project is tweeledig. Enerzijds wil Klaartje Belgische labels en lokale handelaars in de kijker zetten en anderzijds wil ze consumenten ook nieuwe labels laten ontdekken. Want België heeft op dat vlak heel wat te bieden. Lokaal shoppen is bovendien bijdragen aan de lokale economie en die kan in deze bizarre tijden alle steun gebruiken.

De illustraties zijn terug te vinden op het instagramaccount van Klaartje (@klaartje_busselot) en het label of de lokale handelaar. Klaartje maakte voor dit propject reeds illustraties voor Morobé shoes, online vintage store le freddie, accessoiredesigner Mieke Dierckx, modelabel JOHNY, lingeriewinkel Underwear...

Er staan nog een aantal bijzondere labels en handelaars op het lijstje om in de loop van de volgende weken toe te voegen aan het project.

Limited edition print

De illustraties zullen vanaf dinsdag 27 april ook te koop zijn via www.klaartjebusselot.be . Voor €95 kan je een limited edition print (40x50cm) op de kop tikken. De opbrengst van deze verkoop gaat naar ‘makers against Corona’.

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten