Net op tijd voor de feestdagen lanceert het Belgische merk JOHNY een accessoirelijn met kousen. De zwarte of witte kousen zijn een variant op de klassieke sportkousen en passen perfect binnen het DNA van JOHNY: stoer, edgy en dat tikkeltje anders. De kousen zijn de eerste items van de accessoirelijn. Later worden ook nog petjes en sweaters verwacht.
Nieuw: JOHNY sokken Net op tijd voor de feestdagen lanceert het Belgische merk JOHNY een accessoirelijn met kousen. De zwarte of witte kousen zijn een variant op de klassieke sportkousen en passen perfect binnen het DNA van JOHNY: stoer, edgy en dat tikkeltje anders. De kousen zijn de eerste items van de accessoirelijn. Later worden ook nog petjes en sweaters verwacht.
Praktische info
De kousen kosten 30 euro en zijn voorlopig enkel online verkrijgbaar via wearejohny.com (onesize 36-40).
Het perfecte kerstgeschenk!
Meer beelden in hres »]]>
Het Belgische merk JOHNY bouwt elk seizoen verder aan een herkenbare visuele identiteit. Typisch voor elke collectie is een verrassend kleurgebruik, bijzondere materialen en texturen en een speelse rode draad. Dat is voor FW23 niet anders. De collectie neemt je mee op trektocht door de natuur.
JOHNY stelt de nieuwe collectie FW23 voor An adventure with JOHNY Het Belgische merk JOHNY bouwt elk seizoen verder aan een herkenbare visuele identiteit. Typisch voor elke collectie is een verrassend kleurgebruik, bijzondere materialen en texturen en een speelse rode draad. Dat is voor FW23 niet anders. De collectie neemt je mee op trektocht door de natuur. Een klimkoord als riem, knitwear met jacquard bomentekening, plastic tops en jurkjes die doen denken aan tentzeil... het zijn enkele van de verwijzingen naar het outdoorleven dat als inspiratie diende voor de collectie. Kortom: een ontwapenende wintercollectie waarbij elk stuk de eigenzinnige JOHNY signature draagt. Meer beelden »
WHO IS JOHNY
JOHNY werd opgericht in 2019 als antigif tegen middelmatigheid. Het merk wil aan de hand van kleine collecties met een uitgesproken concept vrouwen uitdagen om zich anders te kleden. Het merk wordt al nog steeds onafhankelijk en als one-woman show gerund door Ruth Trioen, met een achtergrond in branding en communicatie.
PRAKTISCHE INFO
De collectie is vanaf 7 juli verkrijgbaar via verschillende multimerkenboetieks in Vlaanderen (Raé Oostende, Ferrer Nieuwpoort, Yannucci Turnhout, Profiel Leuven, Olivea Mechelen...) en via de webshop https://shop.wearejohny.com. Prijzen variëren tussen 100 en 350 euro.
]]>De Belgische merken JOHNY en Inner Child slaan deze zomer de handen in elkaar voor een leuke stopbeleving in het shoppinghart van Knokke. Van 1 tot 31 augustus vind je beide merken in het concept The Popup Club, in de Kustlaan 1 (Van Bunnenplein). Het concept brengt naast fashion ook unieke interieurstuks van Olive Antwerp.
JOHNY & Inner Child poppen up in Knokke De Belgische merken JOHNY en Inner Child slaan deze zomer de handen in elkaar voor een leuke stopbeleving in het shoppinghart van Knokke. Van 1 tot 31 augustus vind je beide merken in het concept The Popup Club, in de Kustlaan 1 (Van Bunnenplein). Het concept brengt naast fashion ook unieke interieurstuks van Olive Antwerp. Over JOHNY en Innerchild
JOHNY is een Belgisch merk voor vrouwen die zich anders willen kleden. Het merk onderscheidt zich door een keuze voor unieke stoffen, kleurgebruik en verrassende details.
Inner Child is het merk van de Antwerpse Ina Van Vaerenbergh. Met haar label upcyclet ze blazers en hemden tot unieke statementstuks.
Beide merken brengen hun nieuwste stuks naar de popup.
JOHNY »Inner Child » Nacht van Het ZouteOp vrijdag 4 augustus is iedereen welkom voor een late night shopping in het kader van Nacht van het Zoute. De pop-up is dan open tot 22 uur en er zijn drinks, bites en beats tot 22 uur.
]]>Het Belgische merk JOHNY bouwt elk seizoen verder aan een herkenbare visuele identiteit. Typisch voor elke collectie is een verrassend kleurgebruik, bijzondere materialen en texturen en een speelse rode draad. Dat is voor FW23 niet anders. De collectie neemt je mee op trektocht door de natuur.
JOHNY stelt de nieuwe collectie FW23 voor An adventure with JOHNY Het Belgische merk JOHNY bouwt elk seizoen verder aan een herkenbare visuele identiteit. Typisch voor elke collectie is een verrassend kleurgebruik, bijzondere materialen en texturen en een speelse rode draad. Dat is voor FW23 niet anders. De collectie neemt je mee op trektocht door de natuur. Een klimkoord als riem, knitwear met jacquard bomentekening, plastic tops en jurkjes die doen denken aan tentzeil... het zijn enkele van de verwijzingen naar het outdoorleven dat als inspiratie diende voor de collectie. Kortom: een ontwapenende wintercollectie waarbij elk stuk de eigenzinnige JOHNY signature draagt. Meer beelden »
WHO IS JOHNY
JOHNY werd opgericht in 2019 als antigif tegen middelmatigheid. Het merk wil aan de hand van kleine collecties met een uitgesproken concept vrouwen uitdagen om zich anders te kleden. Het merk wordt al nog steeds onafhankelijk en als one-woman show gerund door Ruth Trioen, met een achtergrond in branding en communicatie.
PRAKTISCHE INFO
De collectie is vanaf 7 juli verkrijgbaar via verschillende multimerkenboetieks in Vlaanderen (Raé Oostende, Ferrer Nieuwpoort, Yannucci Turnhout, Profiel Leuven, Olivea Mechelen...) en via de webshop https://shop.wearejohny.com. Prijzen variëren tussen 100 en 350 euro.
]]>Tournée Minerale kent jaar na jaar een groot succes. Er is steeds meer wetenschappelijke info rond de schadelijke gevolgen van het gebruik van alcohol op je gezondheid. We denken in de eerste plaats aan het drinken van alcohol, maar ook veel cosmetica en verzorgingsproducten bevatten alcohol. Het wordt onder meer gebruikt om stoffen in op te lossen en producten een langere houdbaarheid te geven. Ook deze vorm van alcohol is schadelijk voor je huid.
Tournée Minerale in je badkamerkast Waarom alcohol mijden in je gezichtsverzorging ook zinvol is. Tournée Minerale kent jaar na jaar een groot succes. Er is steeds meer wetenschappelijke info rond de schadelijke gevolgen van het gebruik van alcohol op je gezondheid. We denken in de eerste plaats aan het drinken van alcohol, maar ook veel cosmetica en verzorgingsproducten bevatten alcohol. Het wordt onder meer gebruikt om stoffen in op te lossen en producten een langere houdbaarheid te geven. Ook deze vorm van alcohol is schadelijk voor je huid.
Ellen Vandamme verdiept zich al jaren in natuurlijke cosmetica en verzorging. Ze richtte een aantal jaar geleden een online en vorig jaar een offline shop op met natuurlijke verzorgings- en lifestyleproducten: The Soul Store. Met haar populaire NO-list hekelt ze de aanwezigheid van bepaalde schadelijke producten in verzorgingslijnen van bekende en minder bekende verzorgingslijnen. In The Soul Store vind je voor elk van die producten een veilig alternatief, zo ook voor producten met schadelijke (harde) alcohol.
Alcohol denat wordt vaak gebruikt in reguliere niet-gecertificeerde huidverzorgingsproducten cosmetica. Deze alcohol stript je huid van de gezonde lipiden die je huid beschermen en gehydrateerd houden. Als de huidbarrière verstoord is, is je huid vatbaarder voor allergenen, bacteriën en virussen. En dat is net wat je niet wil, wanneer je bijvoorbeeld last hebt van acne. Check dus zeker de ingrediëntenlijst en probeer deze stoffen te mijden: Ethanol, Ethyl Alcohol, Alcohol Denat, SD Alcohol Isopropyl Alcohol, Benzyl Alcohol, Methanol.
Ellen Vandamme, The Soul Store Welke alcohol kan wel?Eenvoudig: vette en plantaardige alcohol. Dit soort alcohol trekt net vocht aan en is voor alle huidtypes een zeer voedende variant. Deze alcoholsoorten hoef je dus alvast niet te mijden: Stearyl Alcohol, Cetyl Alcohol, Cetearyl Alcohol, Isostearyl Alcohol, Myristyl Alcohol, Behenyl Alcohol.
Break Free Routine van AdaptologyOok voor het populaire 123 stappenplan van Clinique, heeft Ellen een veilige vervanger zonder schadelijke alcohol, agressieve schuimmiddelen(SLES) of goedkope minerale oliën : de Break Free Routine van Adaptology.
1. De Break Free Cleanser heeft als hoofdbestanddeel (naast water) Niacinamide: het verhoogt de productie van ceramiden, de lipiden die de beschermende barrière van de huid vormen. Daarnaast bevat de reiniger o.a. ook Bakuchiol dat onzuiverheden helpt verminderen en natuurlijk Salicylzuur om je huid zachtjes te exfoliëren.
2. De Break Free Toner is 100% natuurlijk en exfoliëert je huid op milde wijze met salicylzuur afkomstig uit wilgenschors. De antibacteriële eigenschappen zijn klinisch bewezen en het product stimuleert de celvernieuwing.
3. De Break Free Moisturizer bevat geen goedkope minerale oliën op basis van aardolie, maar wel hyaluronzuur voor effectieve hydratatie en alpenwilgkruid om de talgproductie van je huid opnieuw in balans te brengen. Daarnaast beschermt deze moisturizer je huid tegen vervuiling, UV en blauw licht.
Het merk Adaptology werkt met adaptogenen. Dit zijn planten die groeien in de meest extreme omgevingen zoals woestijnen, oceanen, regenwouden, het arcticulaire en hooggelegen gebieden. Elk adaptogeen heeft zich gedurende miljoenen, soms zelfs miljarden jaren aangepast aan zijn natuurlijke omgeving, waardoor het verbazingwekkende eigenschappen heeft die op de huid kunnen worden gebruikt. De adaptogenen versterken de veerkracht van je huid door de huidcellen te beschermen tegen de irriterende stoffen en milieustress die je huid dagelijks beïnvloeden.
Over The Soul StoreThesoulstore.be biedt een selectie merken die Ellen na jaren research selecteerde op basis van hun ingrediënten, verpakking en verhaal. Naast huidverzorging vind je er ook tandenborstels, schoonmaakproducten, geurkaarsen etc. The Soul Store startte als een online webshop met daaraan gekoppeld een inspirerend social mediakanaal waar Ellen haar tips en nuttige info deelt met haar volgers. Ellen is intussen een echte expert op het vlak van natuurlijke cosmetica. Met succes opende ze vorig jaar een fysieke winkel in Oostkamp bij Brugge.
The Soul Store - Natural Skincare - Sustainable Lifestyle]]>Voor de nieuwste zomercollectie brengt het Belgische label JOHNY een sterk verhaal doorspekt met de elementen die het zich al sinds het begin eigen maakt. Een verrassend kleurgebruik, eigen prints, cut-outs en geometrische jacquards geven het merk een idiosyncratische stijl. In de hoofdrol van deze collectie spelen twee kleurthema's: aqua blauw en liquid brown. Beide worden versterkt met groen- en oranjetinten, zachtgeel en steengrijs.
De nieuwste collectie van JOHNY
Voor de nieuwste zomercollectie brengt het Belgische label JOHNY een sterk verhaal doorspekt met de elementen die het zich al sinds het begin eigen maakt. Een verrassend kleurgebruik, eigen prints, cut-outs en geometrische jacquards geven het merk een idiosyncratische stijl. In de hoofdrol van deze collectie spelen twee kleurthema's: aqua blauw en liquid brown. Beide worden versterkt met groen- en oranjetinten, zachtgeel en steengrijs.
Duurzaamheid en kwaliteitOpnieuw wordt hoofdzakelijk gekozen voor duurzame materialen als biokatoen en ecovero viscose. Alle knitwear wordt in België gemaakt, de rest van de productie gebeurt in een klein, hoogstaand atelier in Roemenië.
Praktische infoDe collectie is vanaf 3 februari verkrijgbaar via verschillende multimerkenboetieks in Vlaanderen (Uno Knokke, Ferrer Nieuwpoort, Yannucci Turnhout, Rae Oostende...) en via de webshop https://shop.wearejohny.com. Prijzen variëren tussen 100 en 450 euro.
Over JOHNYJOHNY werd opgericht in 2019 als antigif tegen middelmatigheid. Het merk wil aan de hand van kleine collecties met een uitgesproken concept vrouwen uitdagen om zich anders en eigen te kleden. JOHNY ziet kledij dan ook als het middel tot zelfexpressie.
]]>Liefhebbers van non-conformistische mode, juwelen of lifestyle houden best een gaatje vrij in de agenda voor een bezoek aan de pop-up GHOST. GHOST is het concept van de Brugse designers Ruth Trioen (JOHNY) en EVA-MARIA BOGAERT. Met GHOST willen Eva-Maria en Ruth een eigenzinnige mix brengen van handgemaakte of one-of-a-kind stuks in mode, lifestyle, juwelen en kunst.
Nieuw in Brugge: temporary contemporary store GHOST Van 16 tot 24 december Liefhebbers van non-conformistische mode, juwelen of lifestyle houden best een gaatje vrij in de agenda voor een bezoek aan de pop-up GHOST. GHOST is het concept van de Brugse designers Ruth Trioen (JOHNY) en EVA-MARIA BOGAERT. Met GHOST willen Eva-Maria en Ruth een eigenzinnige mix brengen van handgemaakte of one-of-a-kind stuks in mode, lifestyle, juwelen en kunst. Bruges pas morte
Het idee voor GHOST ontstond vanuit een connectie tussen beide ontwerpers. Sisters in arms, noemen ze zichzelf. Een hedendaagse gilde van voorvechters van esthetiek, vanuit hun eigen artistieke bestaan. Eva-Maria en Ruth willen voor de feestdagen bezoekers en inwoners van hun hometown laten kennismaken met een heel nieuw aanbod. Een aanbod waar de kunstenaarshand duidelijk in aanwezig is. Brugge is de bakermat van schoonheid en geschiedenis en trekt bezoekers aan die op zoek zijn naar esthetiek, kwaliteit en authenticiteit. De selectie voor GHOST bestaat enkel uit voorwerpen of stuks waar Ruth en Eva-Maria zich zelf graag mee omringen. Een heel persoonlijke keuze die wars is van voorschriften, trends of commerciële belangen.
Wij geloven in Brugge als bakermat van handel en schoonheid, vanuit een rijk en kunstzinnig verleden. Het moet toch niet altijd Antwerpen of Brussel zijn?
Ruth Trioen Een greep uit het aanbod:Eva-Maria Bogaert
Eva-Maria Bogaert kiest als ontwerpster van haar gelijknamige vrouwenlabel bewust om met haar beperkte collecties buiten de seizoenen om te werken. De handgemaakte stuks bestaan uit originele en exclusieve stoffen, zowel design- als reststoffen die ze toevallig op haar pad vindt. Met haar zelfontworpen stoffen toont EVA MARIA haar vakmanschap en passie voor kleuren en patronen. Haar voorliefde voor texturen, materialen en vormen. EVA MARIA staat voor duurzaam, draagbaar, fun en uniek.
www.evamaria.me - Instagram @evamaria.bogaert
JOHNY
JOHNY werd in 2019 opgericht door Ruth Trioen als antigif tegen middelmatigheid. Het merk wil aan de hand van kleine collecties met een uitgesproken concept vrouwen uitdagen om zich anders en eigen te kleden. JOHNY ziet kledij dan ook als het middel tot zelfexpressie. Voor GHOST brengt JOHNY naast de bestaande collectie ook limited stuks die speciaal voor de pop-up werden ontwikkeld.
www.wearejohny.com - Instagram @johny_thelabel
L'aoma Atelier (juwelen)
L'aoma Atelier is een creatieve studio die werd opgericht door de zussen Laura en Martine Feiereise. Ze creëren sculpturale en vloeiende sieraden en lichaamsversieringen in kleine series in hun atelier in Luxemburg. Geïnspireerd door de hartslag van grote steden, maar ook door natuurverschijnselen en yoga, creëren ze evenwichtige objecten die verbinden en bewegen met het lichaam. Gemaakt van verantwoorde en gerecyclede materialen, willen ze draagbare sculpturen maken die langer dan de seizoenen meegaan.
Zarina Rouge (handtassen)
Het eponieme label van de Koksijdse Zarina Rouge creëert duurzame en hoogwaardige handtassen voor de moderne, creatieve vrouw. Wat begon als een zijproject, groeide intussen uit tot een volwaardig handtassenmerk. De collecties worden gekenmerkt door een opvallend kleurgebruik. Je vindt in de collecties zowel cognac, zwart en wit als opvallend kanariegeel, avocadogroen en appelrood. Alle stuks worden in een atelier in Spanje gemaakt.
Mussels and muscles (juwelen)
Het in 2021 door Lea Köhn opgerichte Oostenrijkse label Mussels and Muscles ontwerpt duurzame sieraden van sterling zilver en goud en probeert de drager iets speciaals mee te geven in zijn dagelijkse leven. Elk stuk is handgemaakt, met gerecycleerde en verantwoord gesourcete materialen. Andere grondstoffen zoals edelstenen en parels worden bewust gekocht in antiekwinkels, of gebruikt uit niet meer gedragen juwelen. Mussels and muscles balanceert op het spanningsveld tussen kunst en design.
Laurence Plumier (kunst-gouaches)
Laurence Plumier woont en werkt in Antwerpen. In haar werk onderzoekt Laurence de dubbelzinnigheid van dresscodes en hun gelaagdheid in beeld. Wat verbergen mensen en wat laten ze zien met hun uiterlijke verschijning? Als bronnen gebruikt ze verschillende media: beelden uit de kunstgeschiedenis, films en eigen foto's.
Gino Pecqueux (design)
De Belgische Gino Pecqueux is opgeleid als beeldhouwer en specialiseerde zich in de interieurarchitectuur. Recent richtte hij zijn eigen meubel - en objectenlabel op. Alle ontwerpen vertonen sculpturale sporen waarbij tactiliteit, poëzie en functionaliteit een grote rol spelen. Alles wordt in België gemaakt. Voor buiten en binnen.
Alex Beauty
Alex is de webshop van de Gentse apothekeres Margriet Wullens. Met Alex brengt ze een prachtig aanbod beauty, nicheparfums en lifestylegoods. Alle merken zijn clean en
Aanwezig op de pop-up: Nicheparfums van A. N Other en Essential parfums, huidverzorgingsproducten van KOA en supplementen van L-Complex.
Praktische infoGHOST is elke dag open van 16 tot 24 december
Ezelstraat 13 (Space Etcetera) - 8000 Brugge
Openingsuren:
Ma-woe 13-18 uur
Do-zo: 11-18 uur
Op vrijdag 16 december is er een late night shopping tot 21 uur. Op zaterdag 24 december open tot 16 uur.
Meer info op de instagramaccounts van @johny_thelabel & @evamaria.bogaert
]]>edereen heeft het wel eens voor, een kanjer van een puist op een onstrategische plek op je gezicht, en het liefst op een ongelukkig moment. Het is enorm verleidelijk om aan te puist te beginnen pulken en duwen, maar dat vergroot de kans op littekens en herbesmetting. Daarom lanceert het bedrijf Blositive nu de Zitgobbler. Een onzichtbare patch met actieve bestanddelen die je gedurende minstens 6 uur op de puist kleeft. Het resultaat: de puist vermindert aanzienlijk en de huid kan rustig herstellen.
SOS bij puistjes met de Zitgobbler patch Iedereen heeft het wel eens voor, een kanjer van een puist op een onstrategische plek op je gezicht, en het liefst op een ongelukkig moment. Het is enorm verleidelijk om aan te puist te beginnen pulken en duwen, maar dat vergroot de kans op littekens en herbesmetting. Daarom lanceert het bedrijf Blositive nu de Zitgobbler. Een onzichtbare patch met actieve bestanddelen die je gedurende minstens 6 uur op de puist kleeft. Het resultaat: de puist vermindert aanzienlijk en de huid kan rustig herstellen. Hoe het werkt?
De ZitGobbler bevat 1 werkzaam bestanddeel, hydrocolloïd. Deze actieve stof wordt ook gebruikt in de betere medische pleisters omdat het in staat is om vuil uit een wond aan te trekken. En dat is net wat er bij de ZitGobbler gebeurt, het onttrekt de pus uit de wond. Bovendien vermijd je dat je aan de puist gaat beginnen pulken en prutsen en krijgt de huid de tijd om te herstellen.
Je kunt de patch het beste aanbrengen voor het slapengaan, zodat die de hele nacht kan inwerken.
OnzichtbaarDe ZitGobbler is super dun, hierdoor kun je er makkelijk make-up over aanbrengen. De patch blijft ook heel goed zitten. Andere patches van langere kwaliteit staan erom bekend dat ze relatief makkelijk los kunnen geraken.
Praktische infoDe ZitGobbler patches zijn verkrijgbaar via https://www.blositive.com/zitgobbler/. Prijs voor een verpakking is 20 euro. Je kunt een sample aanvragen voor 8 euro incl. verzendkosten.
Graag een sample uitproberen? Mail met je adres naar ruth@burococo.be.
]]>Voor de nieuwste wintercollectie brengt het Belgische label JOHNY een sterk verhaal doorspekt met de elementen die het zich al sinds het begin eigen maakt. Een verrassend kleurgebruik, geometrische patronen, asymmetrische details en eigen prints en jacquards geven het merk een idiosyncratische stijl. In de hoofdrol van deze collectie spelen twee kleurthema's: kobaltblauw en helder oranje. Beide worden versterkt met groen- en roostinten, zachtgeel en kalkwit. Strepen, giga letters en bloemen wisselen elkaar af als verrassend geheel.
De nieuwste collectie van JOHNY
Voor de nieuwste wintercollectie brengt het Belgische label JOHNY een sterk verhaal doorspekt met de elementen die het zich al sinds het begin eigen maakt. Een verrassend kleurgebruik, geometrische patronen, asymmetrische details en eigen prints en jacquards geven het merk een idiosyncratische stijl. In de hoofdrol van deze collectie spelen twee kleurthema's: kobaltblauw en helder oranje. Beide worden versterkt met groen- en roostinten, zachtgeel en kalkwit. Strepen, giga letters en bloemen wisselen elkaar af als verrassend geheel.
Duurzaamheid en kwaliteitOpnieuw wordt hoofdzakelijk gekozen voor duurzame materialen als biokatoen, ecoviscose, superkid mohair en Tencel/wool.
Alle knitwear wordt in België gemaakt, de rest van de productie gebeurt in een klein, hoogstaand atelier in Roemenië.
Praktische infoDe collectie is vanaf mid augustus verkrijgbaar via verschillende multimerkenboetieks in Vlaanderen (Ferrer Nieuwpoort, Dame de Pique Brugge, Yannucci Turnhout, Uno Knokke...) en via de webshop https://shop.wearejohny.com. Prijzen variëren tussen 80 en 450 euro.
Meer beelden Over JOHNYJOHNY werd opgericht in 2019 als antigif tegen middelmatigheid. Het merk wil aan de hand van kleine collecties met een uitgesproken concept vrouwen uitdagen om zich anders en eigen te kleden. JOHNY ziet kledij dan ook als het middel tot zelfexpressie.
]]>Het schooljaar zit er bijna weer op en de welverdiende vakantie loert om de hoek. Duizenden juffen en meesters hebben een jaar lang het beste van zichzelf gegeven. Dat verdient een bedankje! Laat de chocolade en bloemen dit maal achterwege en ga voor een zelfgemaakt geschenk. En wat voor een. Met de DIY-kit van lederworkshop (by Aesaert) maak je in no-time een prachtige lederen pennenzak of brillenhoes. Niet handig aangelegd of geen tijd? Geef dan de DIY-kit als geschenk, wedden dat de juf er weg mee weet?
Bedank de juf/meester met een cadeau dat zij/hij echt graag krijgt Het schooljaar zit er bijna weer op en de welverdiende vakantie loert om de hoek. Duizenden juffen en meesters hebben een jaar lang het beste van zichzelf gegeven. Dat verdient een bedankje! Laat de chocolade en bloemen dit maal achterwege en ga voor een zelfgemaakt geschenk. En wat voor een. Met de DIY-kit van lederworkshop (by Aesaert) maak je in no-time een prachtige lederen pennenzak of brillenhoes. Niet handig aangelegd of geen tijd? Geef dan de DIY-kit als geschenk, wedden dat de juf er weg mee weet?
DIY-kitDe kit bevat alle materiaal èn een uitgebreide werkbeschrijving om, in dit geval, een pennenzak te maken. Het enige wat je zelf moet voorzien is een breekmes en snijmat. Een stikmachine heb je er niet voor nodig. Het materiaal is Italiaans vegetaal gelooid leder, superzacht en van topkwaliteit. De DIY-kit is verkrijgbaar via www.lederworkshop.be en kost 34 euro.
Back to schoolNaast de DIY-kit voor een pennenzak heeft Griet Aesaert van het gelijknamige handtassenlabel Aesaert ook DIY-kits voor een heup- of schoudertas, bucketbag èn een schattige kleuterboekentas. Met deze laatste kit maak je in no-time een prachtige lederen boekentas waarmee zoon of dochter in september vlotjes de start maakt. De boekentas sluit met 2 gespen en heeft riemen op de rug. Kies voor een klassiek bordeaux, oldschool camel, of een van de leuke snoepkleurtjes.
De DIY-kit is verkrijgbaar via www.lederworkshop.be
Prijs voor de boekentaskit: 90 euro.
Over AesaertGriet Aesaert is een Gentse die zich sinds jan 2018 fulltime heeft toegelegd op haar label A E S A E R T. De voormalige architecte heeft iets met leer. Een passie die ze ontdekte, toen ze in Zürich naast een lederatelier woonde. Niet alleen omwille van de tactiliteit, puurheid en geur van het materiaal maar ook omwille van de duurzame aard. Een liefde die enkel nog werd aangewakkerd door de cursus lederbewerking die ze 5 jaar lang volgde. Kenners vergelijken haar merk met Delvaux, omwille van het kwaliteitsleer waarmee Griet werkt en de hoge afwerkingsgraad van haar stuks. Ze wil met haar tassen voornamelijk actieve vrouwen aanspreken voor wie een tas naast mooi ook handig en praktisch moet zijn.
]]>