359035 dsc01551 0076d0 original 1594643708

JOHNY FW20: een ode aan de Beatles

Voor de nieuwste collectie van het Belgische merk JOHNY verdiepte het merk zich in de tijdsgeest van de Beatlemania. Een periode waarin stereotiepen aan de kaak werden gesteld en er volop werd geëxperimenteerd met mannelijke silhouetten en Dandyisme. Meer in het bijzonder de kledingstijl van de zogenoemde Teddy Girls vormde een bron van inspiratie voor deze wintercollectie van JOHNY. Dit was een subcultuur van meisjes die zich afzetten tegen soberheid met een aantrekkelijke visuele identiteit die hen onderscheidde van hun tijdgenoten.

JOHN, I love you

359033 img 0416 27f14f original 1594643511

Het openingsbeeld van de collectie is een spandoek waarop John, I love you prijkt. Het vormde de basis voor een gebreide coltrui met handgeschreven letters in 100% merinowol. De zin keert ook terug in een repetitief patroon dat gebruikt wordt in een knit maxidress en longsleeve.

Boyish attitude

De collectie is vrouwelijk maar met een boyish attitude. Denk kostuumbroeken om in lange laarzen te dragen, een oversized hemd in mannelijke stof en knitwear met stoere kabelsteek.

Made in Belgium

De collectie is volledig made in Belgium met kwalitatieve en duurzame materialen. Voor de knitwear is dat alpaca en merino, voor de confectie katoen, wol en viscose. Het merk gebruikt enkel deadroll (het einde van de stofrol) stoffen. De stukken worden l op kleine schaal geproduceerd zodat er geen overproductie is.

Praktische info

JOHNY is te koop via de webshop www.wearejohny.com en in een aantal multimerkenboetieks in Vlaanderen: Ferrer (Nieuwpoort), Marcelle (Deinze), Dame de Pique (Brugge), Juuls (Aalter) en L'Opera (Aarschot). Prijzen variëren tussen 179 en 399 euro.

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten