Coronaproof op skiverlof met Flowtrack

Hoe een nichespeler het hoofd biedt aan een algemene en allesverwoestende crisis.

Weinig sectoren die zo getroffen werden door de coronacrisis als de reissector. De Mechelse reisorganisator Flowtrack, gespecialiseerd in actieve vakanties (surf en ski) voor families en jongeren zag plotsklaps een jaaromzet verloren gaan. Flexibiliteit behoort echter tot hun kernwaarden, maar sereniteit ook. Ze sprongen bewust niet op de kar van de 'staycation', maar focusten nog meer op hetgeen ze goed in zijn: Mensen (veilig) samenbrengen door beweging en beleving.

Destination Feelgood

Dat het toerisme zoals we het kenden voorgoed voorbij is, is geen geheim. All-inn formules waarbij we en masse aan buffetten aanschuiven behoren tot het verleden. Voor Flowtrack betekent dit net een opportuniteit. Zij kozen bij hun oprichting 15 jaar geleden immers al bewust voor kleinschalige, hooggelegen (dus sneeuwzekere) skigebieden waar nauwelijks wachtrijen zijn, een open-air après-ski èn boetiekhotels en appartementen met veel passie en zorg gerund door families. Tel daarbij hun fantastische crew van opgeleide, Nederlandstalige monitoren en je hebt de Feelgood Formule van Flowtrack.

Coronaproof

Weg van massatoerisme

De regio waar het voor Flowtrack allemaal begon is de Aosta vallei in het in het noordwesten van Italië. Hier bieden ze twee skigebieden aan: Monte Rosa (Gressoney) en Espace San Bernardo (La Thuile). Sinds kort werd het aanbod uitgebreid met Sauze d’Oulx (Sestrière), Pas de la Casa (Andorra) en Cervinia. Terug hooggelegen skigebieden, authentieke hotels of appartementen voor verschillende budgetten, de restaurants en bars met eerlijke prijzen. Maar nog belangrijker – vooral in deze tijden – is dat je er niet tussen een massa andere toeristen loopt. Bovendien bevinden ze zich op slechts 860 à 960 km rijden van Antwerpen. Je rijdt er met je eigen bubbel naar toe en hoeft dus niet met een massa mensen in een vliegtuig te kruipen.

Skiën - en après-ski al helemaal - heeft natuurlijk een slechte naam gekregen. Maar de gebieden waar wij zitten, blijken nu wel een voordeel. Het zijn rustige verborgen parels waar geen wachtrijen zijn en je niet met honderden in een lift gepropt wordt.”

Koen Hardeman - medezaakvoerder

Flowtrack Bubbel

Flowtrack reserveerde de meeste accommodaties volledig dit jaar. In de meeste familiehotels kom je dus enkel Flowtrack reizigers tegen. Zo vermijden ze dat je tussen reizigers uit oranje of rode gebieden verblijft. Ook de open air après-ski is Flowtrack only.

Open air après-ski wordt nu plots wel een enorm voordeel. Met Flowtrack ben je ook zeker dat het geen enorme internationale bedoening wordt. Je zal niet snel in de nek van een Zwitser in een overvolle bar schnapps zitten drinken. Elke vakantie is eigenlijk een grote Flowtrack-bubbel.

Christophe Leleux -  oprichter en zaakvoerder

Coronaverzekering

Mocht er geen toestemming zijn om te reizen naar de bestemmingen, dan krijg je gegarandeerd je geld terug als je intekent op de coronaproof verzekering. Die is gratis tot en met 31 oktober. 

Deze verzekering realiseert Flowtrack in samenwerking met hun buitenlandse trouwe partners.

Family First

Aangezien bij Flowtrack alles in het teken staat van families, voorzien zij ook kinderopvang en Nederlandstalige skilessen met eigen monitoren. Op vaste dagen is er een open-air après-ski waar de Flowtrack monitoren de kleinsten entertainen. Ze gaan samen met de Flowtrack helden op de slee, glijden de berg af met snowscoots of leren hun eerste snowboardmoves. Dit alles terwijl de ouders genieten van een uitgebreide apero. Voor tieners en jongvolwassenen zijn er snowcamps met de perfecte balans tussen vrijheid en begeleiding.

Over Flowtrack

Ruim 15 jaar specialiseert de Mechelse reisorganisatie Flowtrack zich in actieve buitenlandse zomer- en wintersportvakanties voor families en jongeren. Iedere vakantie staat in het teken van positieve energie en echte, pure momenten. Ze geloven in ontspanning door middel van beweging en creëren een welkom gevoel op iedere bestemming. Deze waarden gecombineerd met unieke bestemmingen, avontuurlijke activiteiten en postieve mensen zorgt voor Destination Feelgood.

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten