Designcollectief Copain lanceert duurzame en flexibele vuurkorf TAM TAM

Met Copain willen ontwerpers Bart Van Houcke (Studio Achoo) en Dwight Warnez (The Moldmaker) een duurzaam antwoord bieden op de vraag naar lokaal design en kleinschalige productie.

Op de biënnale Interieur stelden ze eerder al in primeur hun TAM TAM voor. De TAM TAM is een vuurkorf die niet alleen mooi oogt, maar ook nog erg degelijk is en dus bedoeld om een leven lang te plezieren.

Unieke en gepatenteerde vorm

Volledig roestvrij en uiterst flexibel, zo past hij zich aan aan de wensen van de gebruiker. De TAM TAM Past in iedere tuin of op elk terras maar kan ook makkelijk getransporteerd en verplaatst worden (dat laatste zelfs tijdens het branden). Er werd jaren gewerkt aan de unieke vorm, die zo ontwikkeld is dat het hout snel en lang brandt, zonder vuil of asresten achter te laten.

Tapa's

Met de TAM TAM mikt Copain op een divers urban publiek, dat veel tijd buiten spendeert, met vrienden en familie, en daarmee gezellige momenten creeërt. Met het bijhorende tapasrooster tover je in een mum van tijd lekkere hapjes op tafel.

Binnengebruik

Er wordt momenteel gewerkt aan een versie met bio-ethanol, voor binnengebruik.

Het is het begin van een inspirerende collectie gebruiksvriendelijk design, met duurzaamheid en lokale productie als sleutelwoorden.

De TAM TAM is vanaf april te koop via mail (info@copain.be) of in designwinkel

Ghyselinck in Kortrijk en Fourrooms in Gent. De verkooppunten worden snel uitgebreid.

De verkoopprijs is 468 euro.

OVER COPAIN

Copain werd recent opgericht door West-Vlamingen Bart Van Houcke (Designbureau studio Achoo) en Dwight Warnez (The Moldmaker). Ze willen samen met andere ontwerpers producten in de markt zetten die enerzijds passen bij een urban levensstijl, en anderzijds duurzaam zijn en lokaal geproduceerd.

Copyright beelden: Mathieu De Raeve

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten