Klikvinyl van West-Vlaamse start-up Floorify in de lift
Met samen meer dan 25 jaar ervaring in vloeren en interieur bij een multinational op zak, waagden Pieter Buyck en Marie Callens begin 2016 de grote sprong met hun eigen label Floorify. Hun product was meteen heel innovatief, een vloer die de beste eigenschappen van klikvinyl en laminaat samenbrengt in een aantrekkelijk design.
Belgisch design
De revolutie van Floorify is makkelijk samen te vatten: een nieuwe Belgische vloer die de beste eigenschappen van zowel klikvinyl als laminaat samenbrengt in een aantrekkelijk design. Dat ontging ook de rest van de wereld niet: Floorify ontving het Innovations at Domotex-label van de gelijknamige internationale vloerenvakbeurs in Hannover. Het uitgangspunt van de Floorify-vloeren is dan ook duidelijk: gebruiksvriendelijke vloeren die zorgen voor een warme uitstraling en een langdurige schoonheid.
Getest en goedgekeurd
Na een zoektocht van bijna twaalf maanden en een uitgebreid testtraject lanceerde Floorify eind 2016 de nieuwe collectie. Qua opbouw lijkt het een klassieke klikvinylvloer van 4,5 millimeter dik en een slijtlaag van 0,55 millimeter – klasse 33 voor de kenners. Maar het geheim zit in de unieke geluidsabsorberende en watervaste rigide kern.
“De klikverbinding van Floorify Rigid Core is dubbel zo sterk is als die van een 8 millimeter dikke laminaatvloer en minstens 4 keer zo sterk als traditionele klikvinyl. We maken in één klap komaf met alle vooroordelen van vinyl: Floorify plaatst even makkelijk en snel als een laminaatvloer op om het even welke ondergrond. Ook zonder voorbereiding. De Rigid Core blijft in extreme omstandigheden volledig stabiel én is stootvast.”
Vrouwelijke touch
We zetten met onze producten en beelden bewust in op de vrouwelijke touch. "Vloerproducten mogen dan wel door mannelijke ingenieurs worden gemaakt, het zijn uiteindelijk doorgaans toch de vrouwen die de interieurkeuzes maken. Ik laat me voor de designs inspireren door alles wat ik zie en beleef. Van knappe interieurs tot indrukwekkende architectuur.”
Toekomstplannen
Met Floorify willen Marie en Pieter hun focus voorlopig op de Benelux en Frankrijk leggen. Al zijn ze via distributie ook al vertegenwoordigd in Tsjechie (30tal winkelpunten), Finland en Zwitserland en Uruguay. Als andere kansen zich voordoen, willen ze die wel graag grijpen. Floorify wordt verdeeld via zorgvuldig geselecteerde zelfstandige speciaalzaken, zowel in hout, verf als parket. "Ons product is nieuw, dus we hebben het advies van onze retailers nodig om het juist in de markt te kunnen zetten. Bovendien helpt het de prijsdruk te verminderen."
Over Pieter en Marie
Beide zaakvoerders waren jarenlang collega's bij een grote vloerbekledingsproducent. Marie stelde als productmanager de collecties samen en verzorgde de marketing terwijl Pieter general manager was voor de vinylafdeling. "We hebben er enorm veel geleerd en veel kansen gekregen. Toch kriebelde het om een kleinschaliger label in de markt te zetten en volgens onze eigen filosofie uit te bouwen. Een grote speler werkt per definitie trager en politieker. Wij houden van snel, kort en krachtig. Je leeft maar één keer, en we wilden geen spijt hebben dat we het nu niet geprobeerd hebben."
Contactgegevens
Floorify
Noordstraat 140
8800 Roeselare
Download PDF
Download PDFOver buro coco
Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.
PS. A little glitter never killed anyone, right?