JOHNY SS21: all about souvenirs

Het Belgische merk JOHNY stelt zijn collectie voor Spring Summer 21 voor. Geïnspireerd door de symboliek van souvenirs wordt de collectie gekenmerkt door opvallende prints, ingetogen woestijnkleuren en een ketting als rode draad. Het resultaat is een uitgesproken lijn met cleane snits die betekenis krijgen door de rijke en gestructureerde stoffen of opvallende prints.

Souvenirs

In het bijzonder het verhaal van de 'hoerenhondjes', porseleinen hondjes die in de 19e eeuw door Engelse vissers als souvenir werden gegeven aan de thuisblijvende echtgenote, vormde de basis van de inspiratie. De hondjes zouden ook aan het venster van prostituee"s hebben gestaan. Ze zijn verbonden door een ketting en het is die ketting die terugkeert in de collectie, hetzij als print, hetzij als juweel. Andere details die in het oog springen zijn het doorstikte vegan leer en de getextureerde stoffen. Het geheel voelt vertrouwd maar toch verrassend aan.

100% Made in Belgium

De collectie wordt volledig gemaakt in Belgische ateliers. Voor de stoffen wordt enkel natuurlijke materialen of duurzame alternatieven (veelal deadstock). In deze collectie wordt ook gewerkt met vegan leather. Verder heeft het merk een bijzondere voorkeur voor wol, cupro, viscose, linnen en biokatoen.

Over JOHNY

JOHNY werd opgericht in 2019 als antigif tegen middelmatigheid. Het merk wil aan de hand van kleine collecties met een uitgesproken concept vrouwen uitdagen om zich anders te kleden. JOHNY ziet kledij als een middel tot zelfexpressie.

Praktische info

JOHNY is te koop via de webshop www.wearejohny.com en in een aantal multimerkenboetieks in Vlaanderen: Ferrer (Nieuwpoort), Dame de Pique (Brugge), Juuls (Aalter) , L'Opera (Aarschot), Moods (Lier), Fiorelle (Varsenare), Adore (Hasselt), Caviar (Hasselt) en Flavours of Lou (Turnhout). Prijzen variëren tussen 99 euro en 339 euro.

Download PDF
Download PDF
Over buro coco

Welcome to the buro boco pressroom.
We're a crispy PR-agency with a special love for cool lifestylebrands and a nose for the extraordinary. Our restless minds are always in the search of novelties, needles in haystacks and funny features. What else? We like to see ourselves as superninja's in an ever- and fastchanging landscape.

PS. A little glitter never killed anyone, right?



berichten